måndag 16 mars 2009

Huvudvärks-lista

Jag är hemma med huvudvärk idag och har det rätt så tråkigt, hittade en lista att roa mig (och kanske andra) med också?

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Lägg osten på brödskivorna och gratinera mitt i ugnen ca 5 minuter tills osten börjar få färg." (ur “Lättlagat på 20 min, ett av mina bokreafynd).

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En tub med handkräm på sängbordet. Passion deluxe från Rusta, 10 kr...

3. Vad var det senaste du såg på tv?
"Vänner", två avsnitt från säsong 4 när Ross och Rachel blir ihop igen och gör slut i strandhuset.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
16:30 (ojdå den var visst 17:05…)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Tangentbordet från datorn i arbetsrummet där Filippa sitter, en hög röst från USA, Thomas sitter i telefonmöte. Knäppandet från två kakleugnar. Lime som ligger i sängen bredvid mig och småsnarkar.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
I går när jag var i Bräkne-Hoby och hämtade fina kökssoffan. Har varit sjuk idag så därför har jag inte varit ute sedan dess.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Kollade gamla inlägg, skrev svar på några nya kommentarer.

8. Vad har du på dig?
Grå munkjacka, röda pyjamasbyxor och grå fårskinnstofflor.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Kommer inte ihåg...

10. När skrattade du senast?
Riktigt mycket igår när pappa packade in mig i bilen, vi hade fört fram sätet maximalt för att få in soffan där bak, och bältet räckte inte om mig och jag fick sitta med pannan i vindrutan.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Jag sitter i sängen, i sovrummet finns det en klocka, några lister med svartvita familjefoton och en gammal tallrikshylla med böcker. Närmast min säng ett litet gråvitt "medicinskåp" med glaslucka.

Lägg till bild
12. Har du sett något konstigt på sistone?
En stor rovfågel på himlen idag. har de varit här hela vintern eller kommit hemflyttande nu? Lite konfunderad...

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Roliga frågor...

14. Vilken var den senaste film du såg?
??? Det var nog länge sedan. En riktigt bra film är Inside I´m laughing

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En glasveranda! Där skulle jag sitta och blogga med mina pelargoner omkring mig!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Det känns inte som om jag har några hemligheter, men kanske vet inte alla att jag fortfarande tycker mycket om svartvita bilder och gärna gör dem själv i gammeldags mörkrum.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Vad menas med att förändra? Jag skulle vilja trolla så att alla människor verkligen fick samma värde, både i egna och andras ögon. Då skulle det vara slut med kränkningar, våld och destruktiva beteenden...

18. Tycker du om att dansa?
Nej faktiskt inte, jag har två vänsterfötter...

19. George Bush?
Jag känner inte honom, han har säkert fina sidor.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Fick jag en pojke till skulle han heta Eskil , en flicka kanske kunde heta Saga...?

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Oh ja! Jag kan tänka mig var som helst i Danmark, vid kusten i Frankrike (Normandie eller Bretagne), norra Norge/Lofoten, Afrika, Asien, Syd/Nordamerika, A(nta)rktis, kanske också på annan planet med atmosfär, men jag trivs bra i Skåne också... jag menar, man ska aldrig begränsa sig!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Äntligen, jag har längtat efter just dig!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Vem som helst som känner för det får svara på dem.

1 kommentar:

christel sa...

Oj då, denna ska jag komma ihåg till nästa gång jag är sjuk.
Krya på dig