tisdag 3 mars 2009

Bloggens namngivare


Tänkte idag på att den som givit bloggen sitt namn faktiskt inte har fått något utrymme på väldigt länge. Lime visar här en av sina favoritposer: i soffan med magen neråt. En annan är också i soffan, fast med magen uppåt och alla fyra fötterna i luften, vippande till någon melodi i drömmen, eller kanske i språngmarsch efter en katt.

Lime är i mångt och mycket en problemhund. Han har under sina åtta år genomlevt många sjukdomar och skador: tumör i testikel, sköldkörtelhormonrubbningar (jo, han äter Levaxin som människor), huggormsbett, skador efter slagsmål med andra hundar, och nu senast elekartad tumör i käken som skulle ta kål på honom på 1-3 månader men som det nu inte finns ett spår efter. Kanske som en följd av allt detta har han ett mycket tråkigt humör ibland, men oftast är han precis lika gó som du själv kan se på bilden. Och vi tycker hemskt mycket om honom...

4 kommentarer:

Sofia på Me and my home sa...

Tack snälla rara för fina ord i min blogg!!
Åh vad sugen jag blev på att shoppa böcker när jag såg alla dina reafynd...
Kram!

Anonym sa...

hej christel skriver här för att jag inte hittar din gästbok ha det bra alexs 7-9 sätoftaskolan

Anonym sa...

Hej Christel.
Läste din blogg om Lime och tumören i käken - jag har fått samma diagnos på min 7 mån malletik. Vill gärna veta mer om hur den "försvann"!?
Hjälp!!

Lotta & Ada

Christel sa...

Hej Lotta! Jag har ingen adress att skriva till så jag svarar här, hoppas du tittar hit igen! Jo efter påsk 2008 fick vi diagnosen elakartad snabbväxande käktumör och bara 1-3 månader kvar att hoppas på. Operationer och strålning diskuterades, professor från djursjukhuset Jönköping tittade på röntgenbilder och prover från honom. Ingen god prognos med något. Det enda vi kunde pröva var behandling med antiinflammatorisk medicin, detta skulle ev kunna hejda processen något men ej bota. Han fick/får Piroxicam. Och efter några veckor slutade tumören blöda, sedan slutade den växa och nu syns den inte mer. hans framtänder som var helt lösa sitter nu fast igen. Han har varit på undersökningar i helsingborg där vi går med honom och de är lika förundrade som vi... Ring gärna (o451-469 89) eller maila jansson.harastorp@bredband.net så kan vi prata mer! mvh Christel