fredag 8 maj 2009

Fredagstema - bufférecept


För två somrar sedan hade vi fyrtioårskalas och konfirmation, och då lagade vi mycket buffémat. Det är så gott och praktiskt.
Vi har alltid pastasallad med ruccola, körsbärstomater, fetaost och massor av flingsalt och svartpeppar, och en stor skål med ljummen nypotatissallad. Sedan brukar vi tillaga lax, kycklingfiléer och fläskfiléer i ugnen, var för sig.... recepten har jag lagt på min receptblogg, för att få dem mer sökbara, klicka här om du vill titta.

Eftersom det är ganska sent på fredagen har jag redan hunnit kika runt lite på andras fredagsinlägg, oj vad mycket gott det skulle bli på ett fredagsgemensamt knytkalas.

Den här månaden är det Musikanta som håller i temat. Fler bloggare finns i högerkanten.
Helgen ska ägnas åt studier, kanske lite finväder? Mina hönor ligger sedan drygt en vecka på ägg så jag hoppas på kycklingar om två veckor, uppdaterar med bilder och mer information.

Dottern har i veckan målat vår "nya" kökssoffa, det var hennes Operation Dagsverke som de gör för skolan. 100 kr till Afghanistan och en vacker kökssoffa till oss. Soffan har varit farmors, sedan pappas, nu vår, och det bästa med den är att den är två meter lång så man kan sova middag på den. Jag har alltid varit förtjust i kökssoffor, i ett inlägg från i fjol kan man se vår andra kökssoffa, som nu har fått en storebror...

2 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Tänk att jag fortfarade inte gjort egen potatissalld, varken på gammal elle rny potatis. Det är dags att ändra på det nu.
Soffan är ruskigt snygg!

Taina sa...

Wow! Har du en egen receptsida också? Kikade in där och vad mycket jag kan lära mig nu då. Jag är ju ingen matmor precis men ibland händer det att det blixtrar till ;)
Trevlig helg!