lördag 9 maj 2009

Skolfrökens lista

Idag hittade jag via Anna till en för mig ny blogg Skolfrökens blogg, den var fiin, och där hittade jag en rolig lista som jag fortsätter på.

DIN/DITT FÖRSTA:
operation: opererade bort visdomständerna när jag var 17
piercing: hål i öronen
sport: pingis
husdjur: undulaterna Pelle och Pia (jag har haft i flera omgångar, alla med samma namn...)
semester: husvagnscamping i Valje (1 mil hemifrån) när jag var några år gammal
konsert: första stora var Sting i Köpenhamn på mitten av 80-talet
kärlek: mammas dagbarn Tomas

JUST NU:

äter du: ingenting, ikväll blir det räkmacka med gubben, ungdomarna är och spelar bandy
dricker du: ingenting
ska du: skriva på mina uppsatser, men detta är roligare...
lyssnar du på: fågelsång
väntar du på: sommarlovet
tittar du på: dataskärmen
har på du på dig: jeans, tunika, munkjacka, slappt...

DIN FRAMTID:
barn: två, räcker...
giftermål: är redan lyckligt gift

karriär: vill fortsätta utvecklas, trivas, pluggar nu specialpedagogik, sedan finns det säkert mer kul kurser, vill inte bli rektor men jobbar gärna med skolutveckling

VAD DU FÖREDRAR:
kramar eller kyssar: går bra vilket som
kortare eller längre: kortare resväg och längre sommarlov
snygg mage eller snygga armar: hade varit kul vilket som
busig eller lydig: busig

HAR DU NÅGONSIN:
kysst en främling: nej, de är ju inte främlingar när man kysst dem...
tappat bort glasögon/linser: ständigt (40+)
brutit ett ben: nej
rymt hemifrån: inte någon längre stund
röntgats: ja
krossat någons hjärta: tror jag nog
nobbat någon (som haft känslor för dig): ja för länge sedan
gråtit när någon dött: naturligtvis

TROR DU PÅ:
kärlek vid första ögonkastet: visst, kärlek i alla former har jag all respekt för
gud: alltid
mirakel: ja
aliens: varför inte?
magi: alltid
ett himmelrike: ja
tomten: nej
änglar: ja
transformers: visst, det ligger en hel påse ute i förrådet

BLANDAT:
är du kär i någon? ja
önskar du att du bodde någon annanstans? nej, jag trivs här på landet...
tycker andra att du är attraktiv? jag har mina fans
dricker du? o ja, helst Pommac, men det går ner vatten, te, kaffe, O´boy, och en hel del annat också...
använder du droger? om kaffe, te och en halvliter vin om året räknas...
vilket schampo använder du? alla möjliga, just nu Finesse
vilken parfym använder du? köpte en ny häromdagen: kate Moss, sommarlukten...
vad är du rädd för? överdriven egoism och okunskap
gillar du att tvätta? nej

2 kommentarer:

Annika sa...

Hey, den var kul. Den ska jag ta efter när bloggtorkan sätter in...
Älskar listor och tycker faktiskt alltid att man lär sig en hel del om bloggaren själv.

Maggan sa...

HAHA transformers xP du e rolig du xP ha det jätte bra kramar Margaretha berggren