torsdag 12 februari 2009

Lista

Hos Annika fastnade jag i en lista, som jag fortsätter med. Den som vill tar efter. Hojta bara till så kommer jag och kollar!

1. Säg tre ställen på internet du oftast besöker?
http://www.nsk.se/ (Norra Skåne, dagstidningen)
epost.hoor.se (jobbets e-post)

Vad tråkigt det låter, jag har ju kul på nätet...



2. Sjunger du hemma eller i duschen?

Inte i duschen, inte så ofta hemma men i bilen, där skulle du vara med!


3. Kan du spela något instrument, vad?

Tre ackord på gitarr (rätt bra på Herr Gurka)


4. Hur mycket tid lägger du ned på bloggande per dag ungefär?

1 min till 2 tim?


5. Vilken "kändis" läser eller har du läst mest av som bloggar?

Bloggar kändisar? Jo förresten, Bonde söker fru-Peters blogg läste jag ju (min favoritbonde...)


6. Någon känd person du anser vara sympatisk och trevlig, en favorit?

Jag "upptäckte" Ernst förra sommaren, har tidigare inte gillat honom men efter en radiointervju blev jag charmad av hans entusiasm, poetiska beskrivningar och vardagsromantiska sida.


7. Alla samlar på något, vad samlar du på?

Människor, kloka ord-böcker, pelargoner, ljusstakar, Ostindiaporslin (fast jag har inget ännu), Sting-skivor, pinnstolar, fårskinn...


8. Du måste välja - är du en mes eller en tuffing?

Jag tycker det är tufft att våga vara mesig...


9. Humor är roligt (?), nämn någon du gärna ser eller lyssnar på.

Serien Vänner är roligt, perfekt att slappa med tillsammans med ungdomarna...Phoebe är roligast.


10. Nämn ett intresse du har som är lite annorlunda eller udda?

Jag gör bara vanliga saker: målar möbler, renoverar... men jag är sjukt fast i sudoku, riktigt beroende faktiskt...

2 kommentarer:

Annika sa...

Ah, vad kul att du tog efter listan!
Som jag skrev hos Anne kan jag inte FATTA att jag glömde Vänner i humorfrågan! Den serien är ju så underbar!Och Phoebe är verkligen underbar!
Och jo, det är nog tufft att våga vara mesig :-)

Saltistjejen sa...

Christel vad bra att du kan kompa till herr Gurka. För den låten har vi på skiva som Ella lyssnar på ofta. Kanske kan vi ta en sångstund nästa gång vi ses????
:-)
Kul att läsa din lista, men tycker att din e-post-sida har ett rätt hm lustigt namn faktiskt när man ser det... jus Höör på nätet kan ju få en liten annorlunda klang, hahahaha!!!!
Ha en skön helg!
Kram!