fredag 6 februari 2009

Fredagstemat väskor

Idag ska vi skriva om väskor och jag tänkte inleda med Posh julklappsväska. Den ska ha kostat drygt 960 000 kr och den har massor av diamanter på locket. Den heter Birkin Himalayan och det finns bara tre exemplar.Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker den ser billig ut... Mitt eget förhållande till väskor är lite speciellt, jag är inte särskilt intresserad av kläder och mode, men väskor är jag lite petig med. En bra väska är praktisk, helst i skinn, oftast svart, men jag har också väskor som är beiga, grå, silverfärgade, röda, vita, bruna, med strass, ryggsäckar, axelväskor, väskor på hjul...ja ganska många väskor helt enkelt. Jag tycker mycket om väskor. Favoriterna kommer från Esprit, Mexx och Björn Borg. Den väska jag använder just nu kommer från tenniskungen, och jag tänkte avsluta mitt inlägg med att visa er vad jag hade i väskan en helt vanlig dag, det säger nog en hel del om mig!
Från vänster:
  • rosa sminkväska med bindor, migräntabletter, Ipren, tandpetare och hårsnoddar
  • sudokubok (måste jag ha med överallt) med blyertspenna
  • cykellyse mini
  • schweizisk fickkniv
  • mobiltelefon
  • lilla Filofaxen
  • Rosebudsalva (till läppar och jättetorr hud, toppen!)
  • handkräm
  • pennskrin
  • meny från thai takeaway i Hässleholm
  • en tekula (!?)
  • aloe vera hudkräm (väldigt torr hud?)
  • fyra lipgloss ( i ungefär samma nyans?!)
  • ett gratisvykort
  • Eva Gunnarssons julklapp (God Jul!)
  • halsduk
  • plånbok och kortfack
  • sex håriga halstabletter (låg i botten)
...och så själva väskan längst bak. Det är jag!
Jag tycker verkligen att det är roligt med fredagstemat, jag har läst många roliga inlägg och fått massor av glada tillrop från hela världen känns det som, ska bli spännande att få ta del av era väskor imorgon. Kram och ha en bra vecka!!!

Fredagstemat den här månaden "dirigeras" av Fritt ur hjärtat, Uddevalla, besök hennes blogg och skriv en kommentar om du vill vara med!

Här är fler Fredagsbloggare: Nilla, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra ,Anna-Saltis ,Millan, Anki, Marianne, Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Ulrika, Jemaya, MiaD, Ingabritt, maisoui, Moster Mjölgumpa, Erica, Taina, sparkling, Christel, ,emma, jennie, musikanta,

10 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Hahah vilken smockfull väska!! Om jag någon gång får mycket pengar ska jag inte köpa en väska som Posh;-) Jag tror du glömde länka till mig. Så fler hittar temat:-) Ha en bra helg!

Anonym sa...

Där rymdes en hel del ja! :-) Ha en skön helg!

Annika sa...

POSH väska är bara SJUK. Jag blir så anti sådant där, och känner att jag har en klart splittrad inställning till dyyyyra väskor.

Bra ide att visa vad du har I väskan. MASSOR har du!
KUL!!

Ha en fin helg!!

Moster Mjölgumpa sa...

Tekula??? Ja, man kan ha underliga saker i sin väska.

Taina sa...

Håriga halstabletter! Hahaha, jag höll på att skratta ihjäl mig där. Mycket prylar du får plats med. Grattis till det. Tekulan var ju lite suspekt ;)
Trevlig helg!

Saltistjejen sa...

Hahahahaaa! Hm, jag tcyker ofta att jag har saker i mina väskor som jag inte harkoll på. Man kan hitta en hel del där när man väl tittar efter, men du slår mig ändå med råge! Haha! :-)
Kramar!!

Emmama sa...

Oooh, det var ju verkligen en hel del! :) Och läppglans får man aldrig för många av, där är vi överens! :) Kram!

Christel sa...

Fritt ur hjärtat:
Jag har fixat det nu, är inte så van än... (ler). Visst kan Posh ha både sina väskor, pengar och sina trassliga relationer, inte är hon lyckligare för att hon har stenar på väskan? Ha en bra vecka!

Nilla:
Tänk om väskor vore gjorda av elastiskt material, då skulle de hänga i marken när vi gick... Ha det bra!

Annika:
Som ovan: Hon kan ha både sina pengar, bekymmer och det vore bra tungt med en väska med massor av diamanter på, det är bättre att fylla dem med en massa... Jag har läst en del på din blogg och tycker verkligen om det du beskriver, vardagen och känslor, kommer åter! Kram!

Moster Mjölgumpa:
Jag kollade din blogg lite idag och insåg att vi nog inte har så många mil oss emellan som många andra fredagsbloggare... eller hur? Jag blir verkligen nyfiken på ditt "namn" Moster förstår jag, men vad är en mjölgumpa?? Ha en bra vecka i snön och kör försiktigt imorgon bitti, det fryser på ikväll...

Taina:
Kan vara bra att ha en tekula om man blir sugen på te, och kommer över lite te... allt i en väska kan ju vara bra att ha någon gång, frågan är väl om det är värt sin plats i väskan? Jag har faktiskt rensat ut den nu och lagt den på jobbet istället! Ha en bra vecka!

Saltistjejen:
Jag har skrivit två inlägg till dig idag, ljuvliga bilder på dagens inlägg, miss you!
Kramar till er alla 4...

Emmama:
Hoppas du känner dig bättre ikväll, och att utslagen är borta. Ha en bra vecka, krya på dig-kramar!

Petchie75 sa...

Nä, Poshs väska är bara "tacky" tycker jag! Jag förstår liksom inte själva grejen med att lägga nästan en miljon på en handväska!??
Ha ha, du har också en Mary Poppins-väska ;-) Jag har också en massa "bra-att-ha" i min handväska - jag känner mig naken utan en handväska... Jag hade en Björn Borg-väska när jag pluggade som jag gillade väldigt mycket, undra var den är nu?

Cecilia sa...

Nä fy hur kan man betala en sån summa för en väska,det är ju helt sjukt.När det finns så fina för hundralappen :-)
Hihi ja ditt innehåll i väskan såg ju ut ungefär som det brukar göra hos en tjej.Jag vet inte varför min väska ekar så tomt som den gör.Känns lite tråkigt faktiskt...finns inte ens håriga halstabletter i den.