lördag 17 oktober 2009

Fredagstema 2 - favoritfilmer

Efter mitt ganska korta och lite mindre arbetade inlägg tänkte jag fylla på med lite fler filmfavoriter. En film som jag såg för några år sedan och som verkligen har gjort intryck är Inside I´m dancing som handlar om två funktionshindrade killar, eller är det verkligen de som är funktionshindrade?




Sedan tycker jag mycket om en del romantiska komedier, och allra bäst är då Sleepless in Seattle med Meg Ryan och Tom Hanks från 1993



Ibland vill man skratta med filmen, då kan man titta på Kopps om den svenska lilla polisstationen som hotas av nedläggning, men då tar poliserna saken i egna händer!




Jag har tittat runt på en del bloggar och fått massor av filmtips. Jag måste nog erkänna att jag inte är någon stor filmkännare, jag tycker om när man får skratta eller om det är något som griper tag i mig i filmen, sen kan det vara väldigt olika vad jag tycker är bra. Det tråkiga med filmer nuförtiden är att jag oftast somnar efter en liten stund, sedan när jag vaknar till har det hänt en massa, och då är det inte så lätt att få ihop det...

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahaha Christetl! Om du somnar så var nog filmen inte så bra kanske????
Vad andra gillar behöver man ju nödvändigtvis inte själv gilla...
Tack för dina filmtips!
kram!

matte sa...

Saltis: Det är inte säkert att det är just så...jag somnar ifrån allt bra som dåligt... Tack själv, du hade många bra tips, du har ju det i vanliga fall också, i högerkanten, jag har hämtat både film- och boktips där. har du läst Hypnotisören förresten, av Kepler? Den känns som en A-bok! Kram till er i ett regnigt NY!

matte sa...

Oj då, vad konstigt det ser ut, min signatur har blivit matte, det är Christel som skriver...

Erica Pettersson sa...

Vad roligt med fler filmtips :D

Hoppas att du får en fortsatt bra helg!
/Erica

Anna, Fair and True sa...

Jag har faktiskt inte sett Kopps! Borde se den!