onsdag 22 oktober 2008

Ibland överrumplas man...

Jag älskar "Bonde söker fru", det är det bästa som går på TV. Det är ju visserligen helt galet med folk som vill ha så mycket uppmärksamhet eller vad det nu är man vill ha, att man utsätter sig för att släppa in hela Sverige i sitt liv. De låter främmande flytta in hemma hos dem, filmas när de försöker lära känna sina killar/tjejer och när det är allmänt "valpigt", för det blir det alltid. I år är nyheten en gaykille som söker partner, och det kändes ju ganska udda, men jag måste erkänna att just denna bonde hittills är min otippade favorit.


Han heter Peter och han har redan visat ganska mycket av vem han är (?), han verkar ärlig och han vill verkligen träffa "någon som undrar hur han haft det när han kommer hem från jobbet". Som alltid undrar man varför någon som verkar så öppen, trevlig och ärlig ser TV som en möjlighet till att finna kärleken...

Den som är intresserad kan läsa på tv4.se att bonden Peter beskriver sig själv med tre ord så här: impulsiv, snäll, rak och glad (inte så bra på matte). Han dricker tre liter pepsi om dagen och så äter han jättemycket glass. Han älskar Singstar, och har högre score på "Det gör ont" än Lena Ph själv. Jag inser att det enda vi har gemensamt är att vi gillar Bröderna Lejonhjärtafimen, men Peter gillar också Motorsågsmassakern, och den har ju inte jag sett...!

TO BE CONTINUED...

Inga kommentarer: