lördag 15 augusti 2009

Tomater


Idag var det inte så roligt väder, regn och mulet. Jag, maken, dottern och vovven packade in oss i bilen för en liten tripp till Helsingborg. Hela sommaren har jag tjatat om att jag vill åka till Vikentomater eller Tomatens hus, och idag fick jag komma till det förra.
Åttiotre olika sorters tomater odlades där och man kunde handla med sig av de flesta.

Vi köpte med oss en stor påse blandade godistomater hem. De är fulla av smak, som tomater ska vara på sommaren.


Vi åkte också inom Höganäs Outlet. Till födelsedagen om en vecka önskar jag mig nu Ostindiamuggar (Rörstrand).
Denna servis har jag sparat på i åratal, men jag har ännu inte någon enda...

4 kommentarer:

Emmama sa...

Det dar tomatstallet skulle jag garna aka till nan gang, tomater ar sa himla gott, till och i nastan allt, tycker jag! :) Pa tal om det berattade min morfar nu i somras om nar han for forsta gangen kopte tomater i affaren. Det var nar han var liten pojke och blev saaa nyfiken pa den nya "frukten fran utlandet"... :)

Kram och trevlig fortsatt helg!

Saltistjejen sa...

Oj vad coolt! Hade ingen aning om att det fanns så många olka sorters tomater! jag äslkar tomater men de ska smaka TOMAT!!!!! Söta o goda! tyvärr är ju alltför många i mataffärernas diskar lite väl vattniga.
Kram!

olgakatt sa...

Tack för tipset! Det låter som ett värdigt utflyktsmål när mina egna tomater tagit slut!

Västmanländskan sa...

Oj, vad häftigt med alla tomater!