lördag 15 augusti 2009

Helt nya hus och helt gamla...


I onsdags började jag jobba igen och jag måste få berätta om hur stolt jag är över min helt nybyggda skola, och hur spännande det känns att få börja jobba där igen efter sommaren. Skolan är byggd i betong, den är modern med massor av glas, stengolv, ekträ och flashig färgsättning. Egentligen är jag inte så förtjust i lila och knallgrönt, men här känns det rätt.

Det här är min lilla sal, än så länge kal och omysig, men den ska nog bli perfekt!

Notera de mysiga fåtöljerna, i dem kommer det att lösas svåra matteuppgifter...
Föremålet på bordet är en ställning till en brevkorg, det första som flyttade in. Snart återkommer jag med bilder på rummet när jag flyttat in mera...

På eftermiddagen hade vi kickoff på Hovdala slott, där är verkligen mysigt. Vi fick en guidad slottsvisning och mumsig lunch.

Det här var ett mysigt gammalt sovrum. Stora delar av slottets inredning kommer från 1600 och 1700-talen.
Men här sov de sista ägarna, två systrar i 80-årsåldern fram till 1983 då de flyttade till bekvämligheterna på hemmet.

Jag fick också äntligen träffa Hilma, Hovdalas egen pelargon, ursäkta att bilden är lite suddig. Hon är jättefin och jag ska köpa en stickling så fort den finns till salu.

2 kommentarer:

Emmama sa...

Vilken kick med ny skola, ser verkligen jattefint ut! :) Kram!

Saltistjejen sa...

Vad roligt att se bilder från ditt jobb!! Jättekul!
ad fint det ser ut. Syns att det är nybyggt OCH "designat" av bra arkitet. Verkar så ljust och luftigt.
KRAM!!!