lördag 24 januari 2009

Charmen med livet på landet



I går kväll när jag och sonen hade lagat och ätit middag (thaikyckling med grön curry) och låg i soffan och funderade på att börja diska slocknade plötsligt dator, lampor och allt annat elektriskt. Eftersom det var rätt blåsigt antog vi att ett träd blåst ner över någon ledning. Det blev mörkt, tyst och eftersom vi redan hade eldat ordentligt i ena kakelugnen och hade lite tända ljus var det bara att tända några till och sedan kura ihop sig med varsin filt.
Den här sortens strömavbrott, några timmar är faktiskt riktigt mysiga... det är mycket man inte måste göra när inte strömmen fungerar: mata tvättmaskinen, dammsuga, sitta vid datorn (!), bara att njuta alltså....

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å det ser himla mysigt ut!!!
Jag har svarat din kommentar på min blogg också Christel.
Kram!!

Syster i söder sa...

Hej Christel! Vad härligta att få se lite gamla bilder på gården. Och vad mysigt det kan vara med strömavbrott, jag håller med!! Du jag och Andreas kommer upp i helgen till stugan. I vår nya bil!!! Bara så att ni vet. Tänkte be er sätta på värme och vatten. Vi kommer på fredagkväll. Hoppas vi kan ses, eller ni kanske inte är hemma i helgen? stor kram!

Christel sa...

Hej Ann!
Så kul att ni kommer till helgen...vi fixar vatten och värmen. Vi är hemma i helgen, ska ev. ha gäster från Kristianstad på söndag om de inte fortfarande har influensan, annars är vi nog hemma mest, det får bli spelhåla!
Ses! Christel