torsdag 7 augusti 2008

Sommarminne två- från Gränna

Vi har också njutit några varma sommardagar i Bjällebäck (Gränna). Det blev många timmar i sjön eftersom det var så varmt











Men också utflykter till Tranås och Jönköping. Hittade massor av inspiration (och ett doftljus som luktar soltorkade linnegardiner, ett fint halsband och...) i en ny butik Anna K i Jönköping. Mollys hus i Tranås hade jag besökt på nätet tidigare men det var roligt att gå där och titta och känna dofter också. Vi var också på ett annorlunda ställe, Stallqvarn, kan bäst beskrivas som en gammal handelsbod, med nygamla saker blandat med loppisgrejer, de hade mycket fina lampor, krokar, och porslin. Blev sugen på gamla spetslakan, men jag har nog några någonstans, och så har jag tiggt lite fler av svärmor. Jag ska snart knåpa ihop ett inlägg om vårt sommarprojekt sovrumsrenoveringen, där finns lite prylar och idéer från alla möjliga "finasaker-ställen" jag besökt i sommar.

Inga kommentarer: