torsdag 7 augusti 2008

Nya fina sovrummet

Eftersom semestern inleddes med lite sämre väder drog vi igång renovering av vårt sovrum. Jag trodde mest det handlade om att tapetsera (tidsoptimist javisst) men maken tyckte det behövdes tilläggsisolering också, så han flyttade en dörr, reglade och isolerade, satte ny gips och fixade till det så vi slipper frysa till vintern. Nu är det iallafall klart så jag tänkte visa lite bilder här på bloggen.

Först en byggbild
Jag börjar med sängen, har beställt överkastet på Ellos. Tyvärr verkar kvaliteten inte vara den bästa, några sömmar är mycket dåligt sydda, så detta är det andra, det tredje är på väg med posten, får väl se om det är bättre. Annars tycker jag att det är väldigt fint, och att det passar in väl. Vad tycker du?

Sedan har det blivit en läshörna, tänkte inte ha böcker i sovrummet, men lite trädgårdsböcker kan det väl vara mysigt att sitta här och bläddra i?

Både bordet och den lilla hyllan har jag handlat på Röke IF loppis och målat, väggklockan har jag köpt på Me and my home (Örkelljunga) precis som den lilla vasen på bordet.

Sedan kommer vi till det vanskliga projektet pianot. Jag fick pianot av min mormor och morfar när jag var ca 14 år, det har sedan följt med på diverse ställen pga flyttningar mm. Tyvärr spelar ju ingen i familjen på det så i samband med sovrumsrenoveringen försökte jag skänka bort det inom släkten, men lyckades inte. Jag har aldrig gillat den bruna "träfärgen", men när jag har föreslagit att vi ska måla det har folk sagt att "så gör man inte". Men varför ska jag ha ett piano som jag tycker är fult? Det var mitt piano, och nu har jag målat det. Jag tycker om det, och funderar på om jag inte skulle börja spela lite på det...!

Jag har erkänt för kantorn i byn, och hon har gett sin välsignelse... Jag ska också pryda pianot med lite bokstäver. Återkommer när jag gjort det klart. Lutar åt "Bä, bä, vita lamm..." eller detta fina citat från Vimsadekor. Någon som har andra förslag?

Sist visar jag en gammal sak, min brudbukett som jag stoppade i glasburken efter bröllopet
7 april 1990, ett fint minne som nu pryder nya sovrummet.




1 kommentar:

Anonym sa...

Fint allt har blivit, fast du kanske ska ha pianot utan text :)
synd att det ska bli skyfall ikväll så du inte kan spela på pianot. En sak är säkert det ska INTE stå 'det ska va gött o leva annars kan de kvitta'
/Filippa