lördag 5 mars 2011

Good news


Som en motpol till alla "bad news" finns nu denna underbara tidning som jag köpte ett nummer av på Pressbyrån i veckan.
Det finns en webbplats också och där presenterar sig tidningen:
Du behöver inte skrika högst för att bli hörd., eller vara störst för att bli sedd. När du visar respekt för den du pratar med, och engagemang för det du pratar om, kan det vara tillräckligt spännande med en viskning. Utbudet vad avser positiva nyheter är idag begränsat. Därför har vi valt att lansera Good News Magazine. Vi tror att det som driver människor i gemen är hoppet om en bättre framtid, vetgirighet och personlig utveckling.Detta är det som magasinet sa leva upp till - vi ska belysa det som är positivt i vår omvärld, vi ska ge läsarna kunskap och vi ska bidra till deras personliga utveckling.
Mycket trevligt, tycker jag som av olika anledningar hamnat i ett litet gnällträsk, även om jag i grund och botten är positiv och arbetar på detta sätt. Jag tror jag behöver fylla på min blogg med allt positivt som finns, för att påminna inte minst mig själv...
En vän delade denna film på Facebook häromdagen. När jag tittar på den så får småsaker och problem rätt proportioner igen.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilken bra idé!!!
Och du kul att se att du bloggar igen! :-)
Du är dessutom en person jag alltid tänker på som väldigt positiv och sällan gnällig....
KRAM!

Västmanländskan sa...

Vilken härlig idé! Den tidningen ska jag titta efter.

Ebba Christina sa...

Kollade in filmen på you tube. Helt underbar!
stor kram N-

Victoria sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)