fredag 18 juli 2008

Dyrvackert och gratisvackert

Igår var jag och Eva ute och tittade på vackra saker. Vi började i Jagorstrands trädgård i Vinslöv. Där har Birgitta och Jan-Ingvar byggt upp en fantastisk trädgård, med typ 20 rum och kök... Några detaljer jag blev förtjust i förutom all rumskänsla var hur överraskande och roligt det kan vara att använda blått, och hur vackert det är med rostiga armeringsjärn.



Sedan åkte vi till Prästbostället i Skepparslöv. Jag har bara besökt deras hemsida förut, men när jag kom dit blev jag helt "ha-galen", finaste affär jag varit i, den slog faktiskt Notre Dame, som dessutom ligger i Danmark!
Jag köpte lite småsaker, till exempel denna ljuvliga lilla lykta.

Sedan hann vi med några plantskolor, så nu ska jag ut och gräva ner en syrenbuddleja (blå med gråskiftande blad), några vita kärleksört och lite mörklila stjärnflocka.

Dagen avslutades hemma hos Eva, hennes hus och trädgård är helt fantastiska, hon har nästan lika många rum som Jagorstrands, och massor av överraskande och vacker trädgårdskonst. Nästa gång ska jag ta med kameran och gå en runda med den där. Eva längtar tills allting tagit sig och "buskat till sig".

Det finns så mycket vackert att se och köpa för pengar, men det är mycket som är gratisvackert också, det ser jag nu när jag är ledig. Halvvägs in i sommarlovet är jag så avslappnad och ostressad man kan bli. Se här vilket konstverk jag hittade en helt vanlig dag i min helt vanliga trädgård.
Daggig daggkåpa

Fortfarande är också Lime ett mirakel, hans tumör syns ingenting alls och han är pigg och glad. De här bilderna tog jag på en av våra morgonpromenader i hagen.













Nu ska jag ut och gräva!!!














Inga kommentarer: